Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 36 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Railway Bridge above the River
Hasil, Tadeáš ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
The subject of this master's thesis is a static and structural design of a Load-carrying steel structure of railway bridge with bottom steel deck of the span of 42 + 60 + 42 m over the Labe river in Děčín. A solid steel beam forms the main load-bearing structure of the bridge reinforced with truss-work. The truss-work is made up of an open top chord and diagonal strut without secondary vertical struts. The calculations were done in compliance with valid ČSN EN documents.
Návrh železničního mostu s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115
Svoboda, Petr ; Šoukalová, Gabriela (oponent) ; Kožik, Libor (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo statické a ekonomické srovnání tří variant železničních ocelových mostů s extrémně stlačenou stavební výškou podle Mostního vzorového listu (MVL) 115. Všechny mostní varianty měly přemosťovat překážku o délce 10,5 metrů. Pro všechny varianty byl vytvořen 3D model v programu RFEM. Mostní varianty byly posuzovány na stálá zatížení, zatížení od železniční dopravy a další podstatná zatížení. Varianta, která vyšla cenově nejlépe byla poté posouzena znovu podrobněji v rámci samostatného statického výpočtu.
Deformačně napěťová analýza železničního mostu přes řeku Svratku
Kovář, Jaroslav ; Žák, Stanislav (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá provedením deformační a napjatostní analýzy reálné mostní příhradové konstrukce. Tato konstrukce je modelována jako rovinná prutová soustava. Úvodní část se věnuje teorii, která je dále použita pro výpočty. Výpočtová část se věnuje porovnání staticky určité a neurčité varianty konstrukce pro zatížení vlastní tíhou a při zatížení průjezdem vlaku. Analytické výpočty jsou numericky verifikovány programem ANSYS. V práci je také posouzena koncentrace napětí při vypadnutí nýtu z konstrukce. Další část práce se věnuje prostorovému modelu mostu, který je srovnán s modelem rovinným.
Železniční most na trati Brno - Česká Třebová v km 157,430
Kováčová, Zuzana ; Melcher, Jindřich (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je návrh a posouzení nosné konstrukce železničního mostu na trati Brno - Česká Třebová. Most převádí dvoukolejnou železniční trať přes ulici Šámalova v Brně. Rozpětí mostu je 16,58 m, délka nosné konstrukce 17,1 m a šířka v příčném řezu 17,81 m. Jsou vypracovány dvě varianty nosné konstrukce. První varianta je most se spřaženou nosní konstrukcí, druhá varianta je most se zabetonovanými ocelovými nosníky. Pro vybranou variantu je vypracována technická zpráva a výkresová dokumentace.
Železniční most přes řeku Svitavu
Findura, David ; Panáček, Josef (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh jednokolejného železničního mostu přes řeku Svitavu. Ze tří navrhovaných variant byla jako nejhospodárnější a nejlépe proveditelná zvolena varianta 2 - dvoutrámový předpjatý most o jednom poli. Dle platných norem EN byla konstrukce navržena a posouzena na mezní stavy použitelnosti a mezní stavy únosnosti.
Napjatostně deformační analýza mostu ve Starém Městě u Frýdku-Místku
Janík, Rostislav ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozpracována napjatostně deformační analýza skutečného železničního mostu. Konstrukce mostu je modelována jako rovinná prutová soustava. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje získání informací z teorie potřebné k řešení dané problematiky. Další část se věnuje analytickému řešení staticky určité i neurčité varianty konstrukce pro zatížení mostu vlastní tíhou a také pro zatížení při průjezdu vlaku. V následující části jsou výsledky analytického řešení numericky verifikovány v programu ANSYS. V poslední části je vyhodnoceno riziko ztráty vzpěrné stability pro všechny varianty zatížení.
Železniční most přes místní silnici
Olbert, Jan ; Štrba, Michal (oponent) ; Brosch, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá variantním návrhem nosné ocelové konstrukce jednokolejného železničního mostu na trati Tišnov – Nové Město na Moravě. Úkolem je přemostění místní komunikace mostním objektem o jednom poli na rozpětí 40 m.
Ocelový železniční most přes vodní tok
Slezák, Jaroslav ; Pilgr, Milan (oponent) ; Karmazínová, Marcela (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo provést návrh a posouzení ocelového železničního jednokolejného mostu přes vodní tok. Most se skládá ze tří polí o rozpětí 33 + 75 + 33 m. Ve středním poli je hlavní nosník vyztužen obloukem, jehož vzepětí je 10 m, a táhly. Šířka mostu je 7,8 m. Osová vzdálenost hlavních nosníku je 7,1. Jedná se o most s dolní ortotropní mostovkou.
Železniční most přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm
Křivánek, David ; Štrba, Michal (oponent) ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem a posouzením železničního mostu přes řeku Moravu mezi Starým Městem a Uherským Hradištěm na trati č. 341. Stávající železniční most má rozpětí 20,5 + 60 + 20,5 m. Bylo zpracováno pět různých variant s odlišným statickým systémem. Všechny varianty mostní ocelové konstrukce byly navrženy a řešeny s dolní ortotropní mostovkou. Pro výběr finální varianty byly všechny varianty staticky posouzeny a porovnány pomocí multikriteriální analýzy na základě zvolených kritérií. Finální varianta byla následně podrobněji posouzena dle platných norem.
Návrh železničního rámového mostu
Findura, David ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Tato práce řeší návrh dvoukolejného železničního rámového mostu přes údolí. Ze tří navrhovaných variant byla zvolena varianta 1 - předpjatá rámová konstrukce proměnného trámového průřezu. Dle platných norem EN byla konstrukce navržena a posouzena na mezní stavy použitelnosti a mezní stavy únosnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 36 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.